søndag den 10. marts 2013

BARNEDÅB; SUTTER AF FILT; KAGER; GAVER MM:

Vi har holdt barnedåb for vores lille Loui.
Jeg syntes det er helt vemodigt at tænke på, at det er sidste gang vi holder barnedåb. Men livet går jo sin gang.

Som bordpynt havde jeg FILTET sutter.
Vaser var gamle patentflasker med MASKINGSTAPE.
Dåbssløjfe af grønt THAISILKE.
Tavle med info om navn.
Det store KAGEBORD.
Gode dåbsgaver.

Her kommer lidt stemnings og måske inspirations billeder.

Sutterne er nålefiltet. de er filtet i 3 dele og efterfølgende filtet sammen til sutter.



Grønternet maskingstape er sat rundt om patentflaskerne. Simpelt og enkelt.

Lyserøde ranukler i vaserne.

Syntes bordet blev flot og enkelt.

Den lange og brede dåbssløjfe har jeg syet i grøn thaisilke (Jeg er ikke så meget til den traditionnel lyseblå drengefarve). Thaisilken gør, at sløjfen bliver lidt kraftig og "står" flot.

Vores tavle i køkkenet brugte jeg til lidt dåbsinfo:-).
Jeg havde skrevet hvad navnet Loui betyder samt lidt historie omkring hvorfor man bliver døbt i en alt for lang kjole:-)

Det store kagebord bestod af chokolademuffins, blåbærmuffins, kransekage, store kyskager, nøddebunde med flødeskum og friske bær og nøddekager lagt sammen med cacaosmørcrem.

Og et glimt at de gode og meget fine dåbsgaver.

Tak for kigget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg læser med glæde din kommentar:-)